Graag wil ik uw aandacht vragen voor het volgende;

Ik ben Kees Aarssen, projectleider van het Van Berkel W-57 project wat in juli van dit jaar 2017 gereed is gekomen. Het toestel is deze zomer in de collectie van het Aviodrome  opgenomen.

Ik ben getrouwd met Attie en samen hebben wij drie kinderen en zeven kleinkinderen. Over een van deze kleinkinderen wil ik het hebben, namelijk Twan de zoon van onze oudste dochter Natasja. Twan is geboren op 29 juni 2005 en was voor onze dochter de eerste zoon na twee gezonde dochters. Echter Twan bleek niet in orde, veel huilen en er schortte iets aan zijn ontwikkeling. Na veel doktersbezoeken bleek dat hij het Pitt Hopkins syndroom heeft, een stoornis die wordt veroorzaakt door beschadiging van gen 18.  Dit betekent dat onze kleinzoon het denkniveau heeft van een peuter. Hij kan niet praten en toen hij bijna 11 jaar was kon hij pas lopen. Lopen blijft vooralsnog beperkt tot kleine afstanden in en rond het het huis. Voor grotere afstanden is hij op een rolstoel aangewezen.

Het is een vrolijke jongen die op zijn manier best wel ondeugend kan zijn en soms ook wel grapjes maakt. Twan zit op speciaal onderwijs  TylTylcentrum “De Witte Vogel” in Den Haageen school voor speciaal onderwijs.. U begrijpt dat dit een hele zorg voor onze dochter en schoonzoon is. Natasja heeft Twan aangemeld voor de dolfijn therapie op Curaçao. In augustus 2018 gaat Twan naar Curaçao. Zo’n therapie kost veel geld en daarom hebben we een crowdfundingproject opgezet. Ik zou u willen vragen daaraan mee te doen U zou onze kleinzoon daar enorm mee helpen.

Wilt u meer weten over Twan en het Pitt Hopkinssyndroom kijkt u dan op https://therapievoortwan.jimdo.com/

Het bank nummer voor Twan is;

Bank naam / Adres    : ING Bank N.V. ; Foreign Operations ; PO Box 1800 ; 1000 BV Amsterdam

Op naam van              : Twan van Staalduinen

IBAN                         : NL62 INGB 0755 5937 90      SWIFT / BIC CODE   : INGBNL2A

Hartelijke groet,

Kees Aarssen S.N.A.

------------

I would like to ask your attention for the following;

My name is Kees Aarssen, the lead of the Van Berkel W-57 project. This plane has been added to the Aviodrome collection last summer.

I am married to Attie and with her I have three children and seven grandchildren. I would like to tell you about one of those grandchildren. Twan is the son of our oldest daughter Natasja. He was born June 29th 2005 as my daughter’s first son after two healthy daughters.

We soon discovered that something was wrong with Twan. He cried a lot and his development was lacking. After a series of tests it was discovered that he has Pitt Hopkins syndrome, an ailment that is caused by damage on gen 18. The result is that Twan has the cognitive abilities of a toddler. He can’t talk and he only started walking when he was almost 11. Walking still is limited to short strolls around the house. For longer distances he needs a wheelchair.

Twan is a high-spirited young lad, who in his own way can be quite the rascal and is full of jokes. He attends TylTylcentrum De Witte Vogel in The Hague, a school for children with special needs.

As you will understand my daughter and son-in-law have to spend a lot of time on Twan’s care. Natasja has recently applied for dolphin therapy on the island of Curacao. The course is planned for August 2018. The therapy is quite expensive and that is why we have set up a crowdfunding project for Twan. I would kindly ask you for your support. This would help my grandson immensely.

If you want to know more about Twan and the Pitt Hopkin syndrome, look up https://therapievoortwan.jimdo.com/

The bank number for Twan is;

Bank name / Address: ING Bank N.V. ; Foreign Operations  ;  PO Box 1800  ;  1000 BV Amsterdam

In the name of            : Twan van Staalduinen

Bank account  IBAN      : NL62 INGB 0755 5937 90         SWIFT / BIC CODE   : INGBNL2A

Sincerely,
Kees Aarssen S.N.A.

Lelystad, oktober 2017

Via Jan Nieuwenhuis (van het museum op Texel) is de onderstaande link ontvangen.
Dit is een leuk filmpje over het vliegtuig de Van Berkel in die tijd in gebruik bij de Koninklijke Marine.

Een geweldige indruk hoe dit vliegtuig was, en hoe er in die tijd mee omgegaan is. Even genieten van die goede oude tijd.

Klik op de link: http://in.beeldengeluid.nl/collectie/details/expressie/79724/false/true

Lelystad, september 2017

In augustus 2017 werd de Stichting Neptune Association benaderd per e.mail: W.A. van Berkel was mijn overgrootvader.
Deze achterkleinzoon had bij het opruimen van famliebezittingen, nog oude foto's gevonden van de fabricage van de vliegtuigen, waarvan wij een replica gemaakt hadden.
Ook een jubileumboek van 1898 tot 1948 was tevoorschijn gekomen. Hij vroeg of er van onze kant belangstelling voor was.
Het antwoord was zonder aarzelen duidelijk: uiteraard was er van onze kant belangstelling voor dit materiaal.
Aangezien de kleinzoon in Zweden woont duurt het even voor er kopieën, of het origineel naar Nederland zal komen.
De Stichting is ontzettend blij met deze historische gegevens, en ook de kleinzoon is vol bewondering voor de gemaakte replica Van Berkel WA.